Firma Facebook zmieniła nazwę na Meta. Zmiana dotyczy jednak spółki zarządzającej społecznościowym serwisem – ludzie nadal będą dzielić się ze znajomymi informacjami i zdjęciami na platformie ze starą, dobrze znaną nazwą.
Użytkownicy od dawna domagają się wielu istotnych zmian i ulepszeń na największej platformie społecznościowej. Postulowano między większą ochronę prywatności, podział molocha jakim jest platforma Zuckerberga na mniejsze serwisy, a nawet odejście założyciela.
Zarząd Facebooka od dawna pozostaje jednak głuchy na tego typu głosy płynące ze strony użytkowników. Uznał natomiast, że konieczna jest zmiana firmy, do której należy ten serwis – teraz nazywa się ona Meta.
Skąd taka nazwa? To najprawdopodobniej nawiązanie do meta-verse, czyli kolejnej – dopiero planowanej – odsłony wirtualnej rzeczywistości. Projekt ten jest dopiero we wstępnej fazie rozwoju, jak dotąd nie powstała precyzyjna definicja czym będzie meta-verse.
Z grubsza chodzi o to, by kolejne zakresy ludzkiej aktywności przenieść do wirtualnej rzeczywistości. Dla przykładu – obecnie pracownicy firmy pracującej w formule home office mogą uczestniczyć w telekonferencjach na takich platformach jak Zoom czy Google Meet. W meta-verse taka konferencja mogłoby mieć formułę spotkania awatarów pracowników w wirtualnej rzeczywistości. Podobnie mogłoby być także z lekcjami on-line, które odbywałyby się w wirtualnej klasie, po której awatar nauczyciela przechadzałby się wśród awatarów uczniów.
Przedstawiciele Facebooka deklaruja, że platforma ta będzie się intensywnie angażowała w tworzenie internetu przyszłości czyli meta-verse.